Χαρτοπόντικας

Γραφές κι αναγνώσεις

Τρεις έφηβοι

Άκουσα κάποια ιστορία τελευταία, για ένα 17άχρονο που κυνηγάει την πρώτη του ερωτική εμπειρία κι αναπόφευκτα το μυαλό μου γύρισε κάμποσα χρόνια πίσω, στην ίδια ηλικία και στην ίδια θέση.
Ραϋμόν Ραντιγκ�

Όχι εντελώς ίδια δηλαδή, γιατί ήταν άλλη εποχή κι άλλες συνθήκες.

Πέραν όμως των αυτονόητων, υπήρχε (ίσως) κι άλλη μια διαφορά: Εγώ έζησα αυτή την αναμονή στη σκιά ενός πιο πεπειραμένου, μικρότερου μεν, αλλά πολύ παλιότερου. Κι αυτό γιατί μόλις ένα χρόνο πριν, είχα διαβάσει το βιβλίο του Ραϋμόν Ραντιγκέ “Le Diable Au Corps” κι είχε και σε μένα μπει ο διάβολος μέσα μου. Παραδόξως όχι ο παρεπιδημών τη γενετήσια περιοχή, αλλά ο διάβολος της συγγραφής. Γιατί ο Ραντιγκέ ήταν ένας έφηβος που έζησε το ξεκίνημα του έρωτα αλλά και όλη την υπόλοιπη διαδρομή, σ’ ελάχιστο χρόνο. Aρκετό όμως για να την κάνει βιβλίο και να γίνει διάσημος στο μεταπολεμικό Παρίσι τη δεκαετία του ’20 και να εξακολουθεί να είναι διάσημος ως σήμερα και ποιος ξέρει πόσο ακόμα.

Nude reading

Το να ζήσεις τόσο πολύ τον έρωτα, τόσο νωρίς, αφήνει μια περίεργη αναπηρία: την αναπηρία της πείρας, που σου κάνει την μετά ζωή γνωστή και βαρετή. Κι Ραϋμόν είχε ήδη πολύ πείρα. Ήταν ‘καμένος’ από τις καταχρήσεις. Σε μια από κείνες τις μαεστρίες της μοίρας, υπέκυψε στον τύφο, είκοσι μόλις χρονών, και βαλσαμώθηκε στο μαυσωλείο της φήμης με το μόνο βιβλίο που άφησε πίσω του. Κατά τ’ άλλα, κάτι σκόρπια ποιήματα κι ένα δεύτερο βιβλίο, αμφισβητούμενο αυτό, γιατί το περιμάζεψε ο Κοκτώ, που μάλλον έκανε κάτι πολύ παραπάνω από απλή επιμέλεια.

 

Man and Woman making love by Shigenobu

Έτσι λοιπόν ο άλλος έφηβος, εγώ, (γιατί εγώ είναι ένας άλλος, μας λέει ο Ρεμπώ), ονειρευόταν τότε την πρώτη του: φορά και γυναίκα.

Και κατά το παράδειγμα του δασκάλου του, την ονειρευόταν μεγάλη κι έμπειρη. Όχι τόσο μεγάλη όμως, που να γίνεται μάνα του, ούτε τόσο έμπειρη που να θεωρείται ‘δεύτερο χέρι’. Κι ονειρευόταν επίσης το πρώτο του βιβλίο. Κι έλεγε μέσα του πως μετά απ’ αυτό τίποτα δεν θα τον ενδιαφέρει κι ότι θα μπορούσε ν’ αναχωρήσει απ’ αυτό τον κόσμο, ακούσια ή εκούσια, και να μπει στο Πάνθεον που τον περίμεναν ο Ραϋμόν κι ο Τζιμ Μόρισον, ο Γκαλουά κι η Τζάνις Τζόπλιν.

 

Απ’ όλα αυτά τα μεγάλα, τα λαμπρά και τα ωραία, συντελέστηκε μόνο ένα: χωρίς φωταψίες και τυμπανοκρουσίες, υπήρξε κάποτε μια πρώτη φορά!

Μα τώρα, το γεγονός που θα ‘πρεπε να στοιχειώνει τη μνήμη, διαγκωνίζεται με τις ανεκπλήρωτες ευχές και πόθους που έρχονται δω και σας εξομολογούνται. Γι αυτή την αμαρτία, από τον πρώτο έρωτα, ζητάω άφεση…

 

Advertisements

Single Post Navigation

5 thoughts on “Τρεις έφηβοι

  1. Χαρτοπόντικα,

    για μένα ο πραγματικός έρωτας δεν σχετίστηκε καθόλου με κείνη την πρώτη φορά, την οποία παρόλα αυτά θυμάμαι με τρυφερότητα. Όταν ήρθε, υπήρξε τόσο καταλυτικός και μεγαλειώδης που τα ανέτρεψε όλα αποκαλύπτοντας δυνάμεις που δεν τολμούσα να φανταστώ.

  2. Για μένα κύριε χαρτοπόντικα, τα πράγματα είναι αντίστροφα. Περιμένω πάντα τον νέο έρωτα, τον επόμενο έρωτα, τον άγνωστο έρωτα ως τον έρωτα που θα αλλάξει τα πάντα, ως τον έρωτα που θα κάνει τους προηγούμενους να φαίνονται σαν μικρές σπίθες μπροστά στη φλόγα. Για μένα ο έρωτας είναι πάντα στο μέλλον, το μόνο νόημα ίσως και η μόνη ελπίδα…

  3. Ο έρωτας!
    Η πρώτη φορά!
    Η ώριμη γυναίκα!
    Οι παλιές οι σκέψεις.
    Στις καινούργιες που έρχονται…
    Θα είναι πάντα ποτάμι
    Να περνάει, να φεύγει, να χάνεται.
    Σ’ευχαριστώ που μίλησες για την πάντοτε πρώτη φορά των αισθήσεων.
    Δεν είμαι σίγουρη οτι σε κατάλαβα…αλλά δεν είναι ακριβώς το περιεχόμενο που έχει την τόση σημασία, όσο το οτι μπορείς ακόμα να αναπολείς.Μπορείς ακόμα να είσαι ποιητής…χωρίς να τρομάζεις.

  4. Λοιπόν, η ηδονή της αναμονής ήταν μεγαλύτερη απ αυτήν την πραγμάτωσης, ετσι δεν είναι?
    Σαν να λέμε το ταξίδι είναι ο προορισμός?
    🙂

    Μένω στο γιαπωνέζικο shunga σου, δεν έχω λόγια για το πόσο περιγράφει τον έρωτα αυτή η τέχνη, ωμό και ποιητικό, βίαιο και τρυφερό, διακριτικά και χυδαία, όλα μαζί, ακριβώς όπως όλα μαζί είναι και ο έρωτας..!

  5. Μου έδωσες αφορμή να θυμηθώ την πρώτη μου φορά.και να γράψω για αυτή.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: