Χαρτοπόντικας

Γραφές κι αναγνώσεις

Απολογία αφελούς

Που πας ρε Καραμήτρο;

Παιδιά ο πολύς ενθουσιασμός βλάπτει. Κι ο δικός μου για το blogging μ’ έβλαψε ήδη (αλήθεια βλάπτω και βλάκας σχετίζονται;).
Προσπαθώντας να πλαισιώσω τα κειμενάκια μου με εικόνες που να παραπέμπουν, σχολιάζουν, αναδεικνύουν κτλ το κείμενο έκανα χρήση συνδέσμων (image links) σε εικόνες αναρτημένες σε site τρίτων.
Σήμερα, διαβάζοντας τις οδηγίες προς ναυτιλομένους του blogger.com είδα ότι κάτι τέτοιο ενέχει κινδύνους παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων. Δεν το πολυπίστεψα γιατί αν το linking είναι παράνομο, τότε όλο το internet είναι μια παρανομία.
Αλλά…
Υπάρχει αυτό το αναθεματισμένο αλλά πάντα.
Έψαξα λίγο το θέμα και βρήκα αυτό το πολύ καλό κείμενο που εξηγεί το γιατί.
Εν ολίγοις, ενώ μπορεί να κάνει κανείς ελεύθερα συνδέσμους σε σελίδες, δεν ισχύει το ίδιο με τις εικόνες.
Κατόπιν τούτου έστειλα μερικά μηνύματα στις ιστοσελίδες που έκανα link ζητώντας την άδειά τους να συνεχίσω να διατηρώ τους συνδέσμους, εξηγώντας ότι προκειται για ένα απλό blog χωρίς κανενός είδους τωρινή ή μελλοντική εμπορική δραστηριότητα (διαφήμιση κτλ).
Μέσα σε λίγες ώρες έλαβα την πρώτη αρνητική απάντηση. Μου ζήτησαν να αφαιρέσω αμέσως την εικόνα (συγκεκριμένα το πορτραίτο της Αλίκης) στο post ΗΑλίκη στη Χώρα των χρωμάτων, όπερ και έπραξα. Θεωρώ βέβαια αδικαιολόγητα αυστηρό το αίτημα αλλά είναι δικαίωμά τους και δεν μπορώ να πω ή κάνω τίποτα.

Τώρα θα σκέφτεστε: «Τι ηλίθιος! Ποιός θα τον έπαιρνε είδηση;»
Φευ τοις ηττημένοις. Επειδή συμβαίνει το επάγγελμά μου να έχει σχέση με το Internet ξέρω ότι κάτι τέτοιο ένας web administrator μπορεί ευκολώτατα να εντοπίσει κοιτάζοντας τα logs του web server του.

Αλλά δεν είναι μόνο ο φόβος των Ιουδαίων. Είναι κι ένα αίσθημα δικαίου που επιβάλει την στάση μου: σέβομαι την πνευματική περιουσία των άλλων γιατί θέλω να σέβονται την δικιά μου.

Και τώρα τι γίνεται; Αναμένω και τις άλλες απαντήσεις και θα ‘μαι προσεκτικώτερος στο μέλλον.

Για τ’ άλλα post μου ούτε περίμενα ούτε απαιτούσα να ακούσω γνώμες. Γι αυτό εδώ, καθότι είναι τρόπον τινά συνδικαλιστικό θέμα των bloggers θα το επιθυμούσα σφόδρα.

Single Post Navigation

9 thoughts on “Απολογία αφελούς

  1. Χρόνια σας πολλά, Χαρτοπόντικα! Το ψευδώνυμό μου είναι αυτό ακριβώς που βλέπετε: Composition Doll. Τι ακριβώς σας μπέρδεψε?

    Υ.Γ.1. Τα γραφόμενά σας μου άρεσαν πολύ.

    Υ.Γ.2. Γιατί ο συμμαθητής μου (padtazo)σας αναφέρει στα links του ως «συμμαθητή»? Τι μου κρύβετε?

    Υ.Γ.3. Νομίζω πως πρέπει να πιάσω φιλίες με τον e-lawyer, για καμία από τις φωτό που έχω στα posts μου δεν έχω ζητήσει άδεια. Τις βρίσκω στο Google…

  2. Καλή σου μέρα και Χρόνια πολλά.

    Τι κρίση ορθολογισμού είναι αυτή?..που με βούρλισε πρωί-πρωί??

    Και μην σε ξαναπείς αφελή…

    Ξέρεις…ότι αν ρωτήσεις για κάτι τέτοιο εκ των προτέρων θα..σε στεναχωρήσουν.

    Απ την άλλη αυτοί που απαντούν είσαι σίγουρος ότι είναι τα κατάλληλα πρόσωπα??
    Προσωπικά έχω κάνει αρκετά σ αυτή τη ζωή στο θέμα πρόσβασης, αλλά ρε γμτ μου είμαι σίγουρος ότι αυτός που απαντούσε δεν ήταν
    ο..κλειδοκράτορας!!
    Εννοώ ότι ένας μεγάλος οργανισμός π.χ το πιο πιθανόν είναι να μην έχει αντιμετωπίσει κάτι τέτοιο, (η, να μην υπάρχει policy ), με αποτέλεσμα να απαντά ο πρώτος βασιλικότερος του βασιλέως βλάξ.

    Δεν έχω καμία εμπιστοσύνη στις απαντήσεις αυτών, οοοοοόταν προκύπτουν, και να σου πώ κάτι φιλικά??

    Θυμάσαι πιο δάχτυλο σηκώνουμε όταν θέλουμε να πούμε σε κάποιον να πάει…να περάσει καλά???

    Ετσι απαντησέ τους εκ μέρους μου..

    (^_^)

    Have a nice day!!!!!

  3. @philos
    Να απενοχοποιηθώ είναι δύσκολο.
    Κουβαλάω το προπατορικό αμάρτημα και δεν είμαι χριστιανός.
    Χωρίς πλάκα όμως. Το θέμα μου είναι το image linking, για το οποίο αν διαβάσεις τα σχετικά κείμενα, υφίστανται περιορισμοί. Κι επιπλέον, δεν θεωρώ δικαιολογία το τι γίνεται κατά συρροήν στην Ελλάδα. Αυτό που ψάχνω είναι το τι πρέπει να γίνεται.
    Στη μπανανία η μπανάνες, αλλά το ιντερνετ δεν έχει εντοπιότητα.

  4. @composition doll

    Δεν είμαι στη φωτό, μη με ψάχνεις.Και μάλλον δεν γνωριζόμαστε.

  5. Αγαπητέ Χαρτοπόντικα,

    Δια επεξήγησιν του ψευδωνύμου μου, σας παραπέμπω στο ομώνυμον ποστάκιόν μου (δεν ενδείκνυται ο χώρος εδώ για εξηγήσεις).

    Και ποιός από όλους τους αξιολάτρευτους νέους στη φωτό της Ιωνειδίου είστε?

    Και δεν γνωριζόμαστε εμείς? Στα ίδια μέρη γυρνούσαμε πάνω-κάτω τότε…

  6. Διάβασα προσεκτικά το κείμενο που έχεις κάνει link και η δική μου γνώμη από την δική μου νομική εμπειρία (δουλεύω ως σύμβουλος σε τμήμα συμβάσεων μεγάλης κατασκευαστικής εταιρείας και έχω λάβει μέρος και έχω διαβάσει υποθέσεις εμπορικών διαιτησιών) ότι το άρθρο δεν προσθέτει τίποτε καινούριο, ούτε αναφέρει πουθενά ότι υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο στην Ελλάδα ή ακόμη και στην Αμερική ή το Η.Β. Αντίθετα αναφέρει στο θέμα του linking:
    «As explained above, linking is the heart and soul of the World Wide Web. Consequently, if linking were disallowed or made illegal in the abstract, the Web would no longer exist. Clearly, no court or legislature would ever go so far as to outlaw all linking. Practically, then, linking is permissible because otherwise the web would end.»
    Γενικά αν η χρήση του Linking ήταν παράνομη, τα βιβλία θα βασιζόντουσαν όλα σε παρθενογένεση και φυσικά δεν θα είχαν τις δεκάδες σελίδες βιβλιογραφίας στο τέλος. Κανένα δικαστήριο δεν δικάζει πνευματική κλοπή, χωρίς την αιτιολόγηση οικονομικής ζημίας. Και μην λέμε ότι είμαστε εμείς μπανανίες, αλλά για κοίτα πως αντιδράει η Βρετανία στο θέμα της εκμετάλλευσης των ελληνικών αρχαιοτήτων με τα μάρμαρα της Ακρόπολης. Για να δεις πως θα αντιδράσουν οι Αμερικανοί σε λίγο με το Μουσείο Γκετί σε λίγο που θα τους ζητήσουμε επιστροφή των αρχαιοτήτων. Και εκεί δεν μιλάμε για απλή πνευματική κλοπή, αλλά για κανονική κλοπή και με την κυβερνητική συνδρομή.
    Συμφωνώ με την ηθική σου στάση – η οποία παρεμπιπτόντως είναι full χριστιανική μιας και σκέφτεσαι ότι δεν θες να κάνεις ότι δεν θες να σου κάνουν, αλλά νομικά είσαι καλυμμένος αν τηρείς κάποιους κανόνες όπως φαίνεται και στα παραδείγματα του bitlaw και δεν εκμεταλλεύεσαι το linking για δικό σου πλουτισμό.
    Ήδη εμένα η στάση σου μου κέρδισε την φιλία και την απεριόριστη εκτίμηση μου.

  7. ΛΑΘΟΣ!
    Τα πνευματικά δικαιώματα έχουν να κάνουν όταν εσύ έχεις χρησιμοποιήσει ένα εργο κάποιου άλλου με σκοπό το δικό σου κέρδος ή την δική σου προβολή και διαφήμιση. Αν αντίθετα πρόβαλλες ξεκάθαρα την πηγή και οδηγείς τον άλλο εκεί, δεν υπάρχει καμία παραβίαση. Αντίθετα του κάνεις και διαφήμιση.
    Εδώ βλέπεις ότι τα κανάλια μας παρουσιάζουν εκπομπές ανταγωνιστικών καναλιών κάνοντας θετική ή αρνητική διαφήμιση και παράλληλα με ελάχιστες εξαιρέσεις κυρίως προσωπικού επιπέδου κανένας δεν θίγεται. Και μιλάμε για αγορά που παίζονται εκατομμύρια.
    Κάθε πρωί διαβάζεις σε κάθε κανάλι και ραδιόφωνο άρθρα ή βλέπεις φωτό τσάμπα.
    Το πες και μόνος σου. Μπορεί ο καθε ΙΤ να δει ποιος έχει χρησιμοποιήσει κάτι από το web του. Άρα τι θα πει σε ένα δικαστήριο. ότι τον είχα δει να χρησιμοποιεί περιεχόμενο ή δουλειά μου κάτι μήνες ή χρόνια, αλλά ξαφνικά και χωρίς προηγούμενη δική μου προειδοποίηση είπα να τον μηνύσω?
    Πριν 15 χρόνια κάποιος μου είχε προτείνει σε μια πρωινή ραδιοφωνική εκπομπή που είχα στην Πάτρα ως φοιτητής, να διαβάζω πρωινές εφημερίδες, άρθρα και σχόλια, και εγώ αρνήθηκα θεωρώντας το ανήθικο.
    Τώρα είναι να μου ρίχνω μούντζες που δεν τον άκουσα. Αυτοί πραγματικά εκμεταλλεύονται την πνευματική εργασία άλλων, αλλά και πάλι επειδή επιτελούν και διαφήμιση κανείς δεν τους μηνύει, τουναντίον. Βλέπω στη ΝΕΤ που διαμαρτύρονται κάποιοι που δεν δείχνουν από κάποιες εφημερίδες μικρής κυκλοφορίας και τις μέσα σελίδες.
    ΑΠΕΝΟΧΟΠΟΙΗΣΟΥ.

  8. Αγαπητή Composition Doll,

    Καταρχήν χαίρομαι που σας αρέσαν τα γραφόμενα. Όσον αφορά το nick σας, μάλλον με είχε πειράξει η μαγειρίτσα και δεν το αναγνώρισα (αλήθεια τι θέλει να πει .. η ποιήτρια;)
    Επιπλέον θα σας λυπήσω, γιατί είστε μόνο virtual συμμαθήτρια του padrazo ενώ εγώ είμαι the real thing.
    Όσο για τον e-lawyer λέω να κάνουμε ρεφενέ οι bloggers γιατί μάλλον θα τον χρειαστούμε.
    Πάντως πήρα και μια θετική απάντηση και μάλιστα το θεώρησα σημαδιακό: ήταν από το Castello di Duino για την φωτογραφία του Ρίλκε.
    Για το σπορ βρίσκω-φωτο-στο-google μάλλον πρέπει να το ξανασκεφτούμε. Υπάρχουν δυό καλές εναλλακτικές: το gettyimages και το corbis, έχουν φωτογραφίες χωρίς δικαιώματα.

  9. @philos
    Δε θα δώσω συνέχεια στη συζήτηση. Αυτό που ήθελα (να ακούσω σκέψεις κι απόψεις για το θέμα) βοηθήσατε να γίνει.
    Ευχαριστώ.Όπως και για τα καλά σου λόγια

Σχολιάστε

