Χαρτοπόντικας

Γραφές κι αναγνώσεις

Στον padrazo

320×164 Lighting strikes twice twice, by polo_xc @ flickr

Για να μη νομίζεις ότι δεν σε κατάλαβα, σου αφιερώνω αυτό το ποίημα γραμμένο πριν έξι χρόνια

Είναι μια γεύση ήττας που σου πικρίζει το στόμα
Χτες ήταν αλλιώς.
Τώρα όμως έχεις ξυπνήσει σε μιαν άλλη μέρα
Τυφώνας ξέφυγε από τα στήθη σου και σάρωσε τη ζωή σου.
Κι όλα έχουν αλλάξει:
οι φίλοι σου,
η γυναίκα σου,
ο κόσμος,
τα σταθερά και τ’ αναλλοίωτα,
όλα έχουν αλλάξει
«Τι να συνέβη;» Αναρωτιέσαι
Κι είσαι εσύ ο κεραυνός κι ο κεραυνοβολημένος

1×1

Single Post Navigation

10 thoughts on “Στον padrazo

  1. Περί της διόρθωσης? του ποιήματος

    Οι απομιμήσεις παραμένουν πάντα απομιμήσεις και μάλιστα φτηνές…

  2. Χαλάρωσε, μικρή νεούλα Κάθριν, πολύ σφιγμένη σε βρίσκω και τα βλόγια θέλουν χαλαρότητα και ανοιχτά μυαλά. Νέα είσαι (απ’ ότι είδα), θα μάθεις (και να γράφεις και να σχολιάζεις).

    Δεν διόρθωσα τον ποιητή ως καλλίτερη ποιήτρια (δεν είμαι καν ποιήτρια), αλλά το «είδα» από την αισιόδοξη πλευρά του. Και για να ακριβολογώ, το «έγραψα» όπως το βίωσα εγώ. Φτηνή απομίμηση? όχι, ακριβό πρωτότυπο… για τη ζωή μου μιλάμε, after all!

    :)))))

  3. Αν και το ποίημα αφιερώνεται στον συμμαθητή «μας», παίρνω το θάρρος να το σχολιάσω/διορθώσω και να το φέρω στα μέτρα μου.

    «Είναι μια γεύση θριάμβου που σου γεμίζει το στόμα.
    Χτες ήταν αλλιώς.
    Τώρα όμως έχεις ξυπνήσει σε μιαν άλλη μέρα
    Τυφώνας ξέφυγε από τα στήθη σου και σάρωσε τις ζωές σας
    Και όλα έχουν αλλάξει
    οι φίλοι σου,
    ο άντρας σου,
    ο τρόπος που βλέπεις τον κόσμο,
    τα «σταθερά, τα σίγουρα και τ’ αναλλοίωτα»
    όλα έχουν αλλάξει.
    «Το κατάφερα» λες
    «Βρήκα τη δύναμη»
    Κι είσαι εσύ ο κεραυνός.
    Και χαμογελάς.

    (μεταξύ μας, νομίζω πως και στον padrazo αυτή η version ταιριάζει περισσότερο… λέω εγώ τώρα…)

    Ζεστή καλημέρα!

  4. @composition_doll
    Να δούμε τι θα πει κι εκείνος.
    Εμένα πάντως η πρόθεση μου δεν ήταν να τον χαρακτηρίσω με το ποίημα, αλλά να του πω ότι τάχω περάσει. Το θα επιλέξει κανείς την ηρωική κι αισιόδοξη βερσιόν είναι θέμα ιδιοσυγκρασίας.

  5. Άσχετο: διάβασα δυο πονήματά σας, τυχαία, στο Ανεμολόγιο, χαρτοπόντικα.

    Ε-ξαι-ρε-τι-κά!

    🙂

  6. Χαρτοπόντικα,
    Αν τόχεις περάσει και νοιώθεις ηττημένος, μήπως να αναθεωρήσεις? Πάντα υπάρχει χρόνος να διορθώσουμε τα λάθη μας. Εγώ το «πέρασα» πριν πέντε, σχεδόν έξι χρόνια. Και δεν το έχω μετανοιώσει ακόμα.

    Α, ναι… Είμαι σαφώς αισιόδοξο άτομο…

    🙂

  7. @ Νίκος
    Είναι πολύ όμορφο το ποιήμα Νίκο.Σε ευχαριστώ πολύ.

    Δεν θεώρησα ότι δεν είχες καταλάβει. Αντίθετα θεώρησα σημαντικό το σχόλιό σου και έκρινα ότι οι σκέψεις που μου γέννησε ήταν κάτι παραπάνω από απάντηση.

    Ναι υπάρχει μια γεύση πίκρας και συχνά ήττας σε σχέση κυρίως με τα παιδιά.

    Ναι έζησα πράγματα χειρότερα από αυτά που περίμενα οπότε μπορώ να πώ ότι έριξα κεραυνούς αλλά και κεραυνοβολίθηκα πολλές φορές.

    Και ακόμα και τώρα μετά από πέντε χρόνια φτάνουν ήχοι από την άλλη μου ζωή και φωνές παιδικές.
    Ομως ξέρω πια τι θέλω.
    Να προχωρήσω παρά κάτω.

    Σε ευχαριστώ πολύ για το ποιήμα. Το θεωρώ ένα δώρο από το παρελθόν μοναδικό.

  8. προς composition doll

    Σου ζητώ συγνώμη, αλλά δεν είχα πρόθεση να μιλήσω άσχημα για την προσωπική σου ζωή. Το σχόλιο το έγραψα από καθαρή παρόρμηση. Νιώθω ότι ένα ποίημα ή ένα γραπτό δημιουργείται κάτω από συγκεκριμένη ψυχική και συναισθηματική φόρτιση και μου φάνηκε άσχημο που το άλλαξες. Ήταν σαν να το ακύρωνες.

  9. Η παρορμητικότητα στα νιάτα είναι αρετή, σε μας τους μεγαλύτερους ανωριμότητα (λένε…). Και εξήγησα ότι (απλά) το έφερα στα μέτρα μου. Καθόλου δεν είχα πρόθεση να το ακυρώσω και σέβομαι πολύ τα γραπτά του χαρτοπόντικα, που είναι, έτσι κι αλλιώς, εξαιρετικά.

    Συγχωρεμένη 🙂

  10. @composition doll, @catherine

    Ρε κορίτσια, μιά στιγμή άφησα το post να πάω για τσιγάρα και μαλλιοτραβηχτήκατε; Ευτυχώς που τα βρήκατε. Αλλα μου αφαιρέσατε την ματαιοδοξία να το παίξω μεσσίας και .. τα διηρημένα συναγαγείν εις ενότηταν.

    @padrazo
    Το σχόλιό σου επιβεβαιώνει αυτά που πίστευα ότι ένοιωθες κι έχω άλλωστε νοιώσει και γω. Τέρμα όμως η παρελθοντολογία.
    Avanti popolo για τις χώρες που περιμένουν να τις ανακαλύψουμε.

Σχολιάστε

