Χαρτοπόντικας

Γραφές κι αναγνώσεις

Άρωμα γυναίκας

Isabelle Aliente
Κατηφορίζοντας την Κηφισίας Δευτέρα απόγευμα, ένα δυνατό άρωμα γυναίκας με συνεπήρε έξω από το Μέγαρο. Ανήμπορος ν’ αντισταθώ το ακολούθησα και μ’ εφερε στην κεντρική αίθουσα του Μεγάρου. Πολύς κόσμος μαζεμένος, πολλές κυρίες. Δεν μπορούσα να διακρίνω από ποιαν προερχόταν. Βούλιαξα σε μια καρέκλα με στρατηγική θέση και περίμενα υπομονετικά να δω αν θα φανερωθεί αυτή που είχε αποπλανήσει τη μύτη μου.

Πρέπει να σας πω ότι η μύτη μου υποφέρει συχνά από οσφρητικές παραισθήσεις και δεν ήμουν σίγουρος ότι δεν ζούσα μια ακόμα απ’ αυτές. Αλλά έχοντας επίγνωση ότι ένα όμορφο βίωμα δεν χρειάζεται να είναι πραγματικό για να το απολαύσεις, περίμενα υπομονετικά.

Μετά την πάροδο λίγων λεπτών κατά την διάρκεια των οποίων είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω ότι οι μισοί στην αίθουσα ήταν βαρήκοοι, γιατί φορούσαν κάτι τεράστια ακουστικά συνδεδεμένα με χειριστήρια σαν ραδιόφωνα, ξαφνικά η μυρωδιά έγινε διαπεραστική. Πρόσεξα τότε ένα χοντρό κύριο με αστεία γυαλιά και μια μικροκαμωμένη κυρία (πενηντάρα θα την έκανες) , να κατευθύνονται προς ένα μεγάλο τραπέζι στη μέση της σκηνής ενώ μια άλλη κυρία καλωσόριζε στα μικρόφωνα την Ιζαμπέλ Αλιέντε.

 

Η περιέργειά μου έγινε παροξυστική όταν αντιλήφθηκα ότι η πηγή του αιθέριου αρώματος ήταν η Ιζαμπέλ Αλιέντε γιατί δεν μπορούσα να κατανοήσω πως αυτή η ουράνια μυρωδιά αναδυόταν από μια τόσο συμπαθητική μεν αλλά συνηθισμένη φιγούρα καλόβολης μαμάς.

 

Το μυαλό μου άρχισε να γυρίζει πυρετωδώς: σκέφτηκα τις φερορμόνες, τις χημικές αυτές ουσίες που, παρότι σε απειροελάχιστες ποσότητες, λειτουργούν σαν ακαταμάχητα χημικά ερωτικά σήματα. Ναι αυτό ήταν! Μόνο που η φερορμόνες που αναδύει η Αλιέντε είναι μιας ειδικής μορφής: στοχεύουν αναγνώστες. Και ομολογώ το πετυχαίνουν ακόμα και χωρίς βιβλίο: Δεν έχω διαβάσει τίποτα της Αλιέντε (μπορείτε να με φτύσετε στο τέλος του ποστ) αλλά δεν μπόρεσα να αντισταθώ να την ακούσω.

 

Τι την κάνει μαγική; Αν από τον τρόπο που μίλησε θελήσω να προβλέψω τον τρόπο που γράφει θα διέκρινα τα εξής: Έλλειψη εκζήτησης, γραφή καρδιάς ή καλύτερα, όπως είπε η ίδια, γραφή μήτρας και θέματα που είναι σαν δάχτυλα πάνω σε πληγή.

 

Ο συντονιστής της κουβέντας, ο Θανάσης Λάλας ρωτούσε ελληνικά κι αυτή απαντούσε αγγλικά και στην παγκόσμια γλώσσα των σημάτων με τα χέρια.

 

Μοιράζομαι μαζί σας μόνο δυο σημεία που μου έκαναν εντύπωση. Τα άλλα τα κρατάω για μένα, για ψυχικό μηρυκασμό.

 

-Με ποιους από τους ήρωές της θα έκανε παρέα; Μ’ αυτούς που είναι καλοί στο κρεββάτι! Αλλά θα τους παράταγε μετά τη σελίδα 160.

 

-Ο ρόλος της φαντασίας; Στο δεύτερό της μυθιστόρημα για μια ομάδα εξαφανισμένων και δολοφονημένων χωρικών, είχε φανταστεί την ανακάλυψη των πτωμάτων τους από ένα παπά. Όταν το βιβλίο κυκλοφόρησε, ένας νέος την πλησιάζει και την ρωτάει: που ξέρατε ότι ήταν παππάς αυτός που τους ανακάλυψε και μάλιστα ότι πήγε στο σημείο με μηχανάκι; -Δεν το ‘ ξερα, της φαντασίας μου ήταν. -Εγώ είμαι αυτός ο παππάς, και έτσι ακριβώς πήγα. (Σ’ αυτό το σημείο οι τρίχες μου τρυπάνε το πουκάμισο.)

 

Τι γλυκιά γυναίκα! Τι απλή! Τι ελάχιστα διανοούμενη! Μήπως γι αυτό είναι τόσο πετυχημένη;

 

 

 

Single Post Navigation

17 thoughts on “Άρωμα γυναίκας

  1. Να τα διαβάσεςις όλα μέχρι και την Πάουλα (μετά χάλασε, κατά τη γνώμη μου).
    Κορυφαίο το Του έρωτα και της σκιάς, αυτό με τους χαμένους χωρικούς. Κορυφαίο!

    Χαρτοπόντιξ, τι θα γίνει με την ποντικομαμή;

  2. χαίρε συμμαθητά, αλώπηξ, μανταλένα,αν-λου, μοργκάνα , κυραλλινα, λουσυλους και κρότκαγια.

    Αυτό το μπλογκ έχει πρόβλημα συμμετοχής ανδρών! Λέτε να μου συμβαίνει κάτι και να μην τόχω πάρει είδηση;

    Για όσους ενδιαφέρονται, η Ιζαμπέλ θα είναι στον Παπασωτηρίου στις 8μμ. (κυραλλινα δεν προλάβαινα το στουντιο αλλά αυτό λέω να το καταφέρω)

    Κρότκαγια, δεν έχει ποντικομαμές εδώ. Άλλα μπλογκς μοιράζουν δώρα τις Κυριακές για ν’ αυξήσουν την αναγνωσιμότητα (τρέμε ντολυ).

    Πάω για ντουζ τώρα γιατί έφαγα πολύ ροχάλα

  3. Να πάς ΑΜΕΣΩΣ να διαβάσεις τα πρώτα βιβλία της κυρίας Αλλιέντε (εδώ συμφωνώ με την krotkaya απολύτως…), αυτό ήταν το πρώτο που μου ήρθε να σου πω.
    Αλλά σε μια δεύτερη σκέψη, αναρωτιέμαι μήπως ήταν τα χρόνια μας τότε άγουρα, εμείς άμαθοι απο μυρωδιές και σκιές κι έρωτες, και έτσι μπόρεσε αυτή η θαυμάσια παραμυθού να μας ταξιδέψει-σαν επάξια διάδοχος του κυρίου Μαρκές…
    Τώρα πια, δεν ξέρω. Πάντως μπορείς να δοκιμάσεις. Και συστήνω ανεπιφύλακτα το βιβλίο με τις Συνταγές της, όπου πλέκει ερωτικές συνταγές με συνταγές φαγητού, ΚΑΙ σε ταξιδεύει ταυτόχρονα σε χώρο και χρόνο…

  4. τι ωραίο κείμενο!!!… αλλά πες μας τώρα ότι είχες συμμαθήτρια ΚΑΙ την Ιζαμπέλ 😉

  5. Σε φτωχούς συμμαθητές που δεν έχουν διαβάσει Αλλιέντε, δανείζουμε ευχαρίστως τα βιβλία της…

  6. καλημέρα. με καλημερισε το ποστ σου.πολυ ομορφο.

  7. Καλημέρα Χαρτοπόντικα,

    Είχα δει πέρυσι μια συνέντευξη της Αλιέντε στη ΝΕΤ. Θα συμφωνήσω μαζί σου, είναι τόσο απλή χωρίς να το παίζει διανοούμενη και γι’ αυτό νομίζω ότι μπορεί ν’ αφήνει το στίγμα της – όχι μόνο το συγγραφικό αλλά και το ανθρώπινο- στις ψυχές τόσων ανθρώπων ανά τον κόσμο.

  8. «Isabelle, Isabelle… Isabelle… Isabelle… mon amouuuuuur»
    -άσχετο / ήταν ένα παλιό τραγούδι του Charles Aznavour που άκουγε ο μπαμπάς μου, το θυμάται κανείς;
    Αυτό μου θύμισε το post σου.
    Και βέβαια την πολύ καλή διασκευή του βιβλίου της Αλιέντε, «Tο Σπίτι των πνευμάτων». Τι ερμηνείες! Τι κλάμα είχα ρίξει όταν το είδα…
    Καλημέρεεεες τρωκτικό!
    😀

  9. Καλημέρα, σε φτύνω λίγο μην πνιγείς, για να πας να διαβάσεις ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ κάτι της Αλιέντε. Όχι μόνο μιλάει μαγικά, ΓΡΑΦΕΙ ΜΑΓΙΚΑ, ανεπιτήδευτα, με υπέροχη φαντασία, μα πάνω απ όλα, με ειλικρίνεια!

  10. εγω μπηκα για το φτυσιμο…..

  11. Αν θέλεις να την θαυμάσεις λίγο ακόμη τρέξε στο studio A΄ στην Κατεχάκη. Κάνει γύρισμα για την εκπομπή Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΥ. Προλαβαίνεις!!!!!

  12. Καλημέρα! Πολύ όμορφο. Ευχαριστώ που το μοιράστηκες!
    🙂

  13. Πτωχοί θνητοί,

    σας ανακοινώνω ότι η συμμαθήτριά μου (ναι ραφινάτα, υποκλίνομαι στην διαίσθησή σου) στο χόκευ επι παγου Ιζαμπέλ, μου έδωσε δύο βιβλία της με ιδιόχειρη αφιέρωση!!

    Μπορείτε να σκάσετε από τη ζήλεια σας αλλά όχι τελειώς για να σας ξαναδούμε απο δώ (πρέπει να φροντίσουμε και την AGB που μετράει την ακροαματικότητα του μπλογκ

  14. Καλημέρα σας αγράμματε Χαρτοπόντιξ!

    ένα εχω να δηλώσω: από τότε που αποκαλύφθηκαν οι ιντριγκες σου με τη Ντολυ, έχεις τρελάνει την KGB… ε… sorry, AGB εννοούσα…

    Εχω και μια απορία: την αφιέρωση στα ισπανικά στην έκανε; πώς το λένε το Χαρτοπόντιξ στα ισπανικά;

    Κατά τα άλλα, ο διασυρμός σου συνεχίζεται απτόητος. Ο συμμαθητής σου μου ειπε μάλιστα χτες οτι με ευχαριστει εκ μερους σου για τα καλά μου λόγια, κι ήρθα να σου πω πως δεν κάνει τιποτα, άμα θες ανεβάζω και ποστ για χάρη σου!

  15. @ Krotkaya

    Ο Χαρτοπόντικας στα ισπανικά είναι el raton de papel!

  16. δλδ, να λέμε το χαρτοπόντικα από δω και πέρα, παπαλορατόν; καλό, καλό…

  17. This post has been removed by a blog administrator.

Σχολιάστε

