Χαρτοπόντικας

Γραφές κι αναγνώσεις

Διακήρυξη αρχών

Βαρύγδουπος τίτλος για κάτι που μου φάνηκε όμως αναγκαίο: διαπίστωσα ότι περιφερόμενος σε διάφορα ιστολόγια για πρώτη φορά, μου έπαιρνε ώρα να καταλάβω αν το περιεχόμενό τους μ’ ενδιαφέρει.

Darling you gotta let me know
Should I stay or should I go?
If you say that you are mine
Ill be here til the end of time
So you got to let know
Should I stay or should I go?

που λένε κι οι Clash.Για να σ’ αγαπήσω φίλε ιστολόγε, δώσε μου να καταλάβω τι καπνό φουμάρεις με το που μπαίνω στο ιστολόγιό σου. Βάλε σε περίοπτη θέση ένα σύνδεσμο που να οδηγεί σε μια περιγραφούλα του τι είσαι, τι σ’ αρέσει, με τι ασχολείσαι. Το profile στον blogger το βρίσκω λίγο κρυόκωλο. Και δεν έχω απαίτηση να μου πεις τον αριθμό του τηλεφώνου σου ή τι εσώρουχα φοράς. Αλλά τούτο: με τι ασχολείται το ιστολόγιό σου και πως θα ήθελες να συμπεριφέρονται οι επισκέπτες σου. Π.χ. γουστάρεις σχόλια ή τα βαριέσαι. Απαντάς ή δεν απαντάς; Κτλ

Επειδή λοιπόν υπάρχει το αξεπέραστο δόγμα «Eat your own dog food», voila η διακήρυξη των αρχών του μπλόγκ.

Α. Ποιος είμαι.

Βασικά να μη σε νοιάζει. Δεν θέλω ανακατέματα με την προσωπική μου ζωή, την οποία προσπαθώ επιμελώς να αφήνω εκτός ιστολογίου. Εδώ είμαι μόνο για να λέω κάποια πράγματα κι αν σε ενδιαφέρουν καλώς, αλλιώς πέτα με στα σκουπίδια, αλλά μην αρχίζεις τις κατινιές να μάθεις από γνωστό γνωστού του φίλου του συμμαθητή κτλ

Β. Γιατί ιστολογώ

Μ’ αρέσει το γράψιμο. Δεν έχω άλλες διεξέδους πέραν αυτής και των τετραδίων που αράχνιασαν πια σπίτι μου.
Δεν αντιμετωπίζω το ιστολόγιο εικαστικά ή κινηματογραφικά ή ή ή…
Η βασική μου επιδίωξη είναι ο λόγος. Μην ψάχνεις λοιπόν εδώ για βίντεο, τραγουδάκια ή ωραίες εικόνες. Εικόνες υπάρχουν μόνο στο βαθμό που υπηρετούν το κείμενο σαν σχόλια.

Γ. Για ποια θέματα ιστολογώ.

Τα ενδιαφέροντά μου αφορούν πρωτίστως βιβλία που έχω διαβάσει ή θάθελα να είχα διαβάσει ή γράψει. Επίσης ιστορίες από τη ζωή ή από κεφάλι μου. Επίσης ποιητικές αυτόχθονες ή εισαγώμενες. Μεταφραστικές απόπειρες. Και κείμενα καθαρά για την ψυχαγωγία μου (κι ελπίζω σου).
Δεν ασχολούμαι με σχολιασμό της επικαιρότητας, ούτε με καλλιτεχνικά δρώμενα. Δεν γράφω για αθλητικά ή πολιτική. Δεν κάνω «κοινωνικές καταγγελίες». Όχι πως τα θεωρώ επιλήψιμα αυτά. Αλλά άλλοι τα κάνουν καλύτερα και με περισσότερη ζέση απ’ ότι εγώ.
Επειδή έχω μια σχετική τεχνική κατάρτιση, που και που ιστολογώ για θέματα που έχουν σχέση με το ιντερνετ αλλά πάντα σε χιουμοριστική βάση.
Όσον αφορά το ύφος που προτιμώ θα το συνόψιζα στα εξής:
Προτιμώ τους υπαινιγμούς από τις ρητές αναφορές
τις ενδείξεις από τις υποδείξεις
τους ψιθύρους από τις κραυγές.
Ως προς την ορθογραφία, γράφω γραμματική Τριανταφυλλίδη όσο τη θυμάμαι. Που και που παρεκλίνω και προς τη γλώσσα του Κοραή. Οι αποκλείσεις προς νεώτερα σχήματα οφείλωνται αποκλειστικά στους spelling checkers.
Παραθέτω επίσης και κείμενα στα αγγλικά (που γνωρίζω) ή λιγώτερο στα γαλλικά, που δεν γνωρίζω.

Δ. Η περσόνα μου
Τη λέξη «χαρτοπόντικας» την διάβασα πρώτη φορά στον Καζαντζάκη. Νομίζω έτσι τον αποκαλούσε ο Ζορμπάς γιατί περνούσε τη ζωή του ανάμεσα στα χαρτιά κι όχι στο φως του ήλιου. Ταιριάζει με τη θεματολογία μου αλλά την επέλεξα τυχαία.

Ε. Σχόλια

Τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα, ελεύθερα, και προσπαθώ να τα απαντώ. Δεν μου αρέσουν οι τσακωμοί δίκαιοι ή άδικοι. Δεν μου αρέσει η χυδαία γλώσσα (που φοριέται πολύ σαν ένδυμα εξεγερμένου) και γι αυτό μην παρεξηγηθείς αν σβήσω σχετικό σχόλιο.

ΣΤ. Blogroll

Εχω χωρίσει τα λινκ μου σε δυό ομάδες. Σ’ αυτούς που γνωρίζω προσωπικά και σ’ αυτούς που ξέρω από τα γραπτά τους. Το λέω γιατί έτσι απολογούμαι προκαταβολικά για την εύνοια προς τους πρώτους στα αναγνωστικά μου ενδιαφέροντα.
Όχι ότι είναι οι καλύτεροι. Αλλά δεν παντρευόμαστε μόνο όταν η νύφη είναι η Μις Υφήλιος. Κι η Μις Ταμπούρια καλή είναι, αν την αγαπάμε. Δεν ανανεώνω τα λινκ πολύ συχνά λόγω βαρεμάρας, πρωτίστως, κι έλλειψης χρόνου, δευτερευόντως. Είναι κι άλλοι (πάντα θα είναι) που θέλω να συμπεριλάβω αλλά είναι στα προσεχώς.

Ζ. Ποιούς διαβάζω

Καταρχήν τους φίλους, κι ύστερα ότι καλό προλάβει να πάρει το μάτι μου στο μόνιτορ. Δεν είμαι σταθερός στα αναγνωστικά μου καθήκοντα. Πολλές φορές θα προτιμούσα να είχα όλα τα ποστ που μ’ ενδιαφέρουν, τυπωμένα και να τα χαζεύω στο κρεββατάκι μου χωρίς να πονάνε τα μάτια μου ή η πλάτη μου.

Η. Η τελευταία αρχή

Όλες οι υπόλοιπες αρχές υπόκεινται στην αίρεση του καπρίτσιου.

Single Post Navigation

26 thoughts on “Διακήρυξη αρχών

  1. Οι αρχες ομως, ειναι και για να καταπατουνται καμμια φορα.Ε?:)
    Εμενα παλι μου αρεσει να διακρινω
    πισω απο τον μπερντε των λεξεων,καθως
    το περιγραμμα διαχεεται και επανοριοθετει με το δικο του μαγικο τροπο,τον προσωπικο αξονα.Λιγο πιο
    νωρις,λιγο πιο αργα,η σκονη κατακαθε
    ται και ολα αποκτουν τη πραγματικη τους σημασια.Με διακηρυξεις ή χωρις..
    (η δικια σου σαφεστατη και κατατοπιστικη.Ας ευχηθουμε να υποκειται παντα κατω απο την
    αιρεση ενος τυχαιου και εναργες καπριτσιου:)

  2. CHARTOPONTIKOUS CAPRITSIOZIOUS

    :-)xexexe

  3. Κρίμα… ήθελα να σου γράψω μερικές βρώμικες λεξούλες :Ρ
    Ερώτηση: ένα ιστολόγιο πρέπει απαραίτητα να έχει «θέμα» και «θεματικές ενότητες» ή ό,τι του φανεί του Λωλοστεφανή;

  4. η τελευταία αρχή είναι και η βασικότερη…

  5. @raffinata Δεν ειναι του στυλ σου κυρία μου και το ξέρω. Αν πρέπει να έχει ένα ιστολόγιο θέμα; Όχι, αλλά συμβαίνει τα περισσότερα να έχουν. Δεν θάταν καλό να το ξέρει κανείς;

    @καλός λύκος Εννοείται!

  6. καλά έκανες αγαπητέ μου Χαρτοπόντικα,

    νομίζω όμως ότι ένα blog, μια περσόνα, η φυσική μας υπόσταση στον κυβερνοχώρα αλλά και στην αληθινή ζωή…είναι μια διακυρ. αρχών από μόνη της.

    Κάθε μας δήλωση, παρουσία ή απουσία προδίδει αυτό που είμαστε.
    θέλουμε-δε θέλουμε.

    κι αν κάποιος έντεχνα προσπαθεί να το κρύψει, πάντα το καλλιεργημένο μάτι «βλέπει» πίσω από τα φαινόμενα.

  7. Αλλά δεν παντρευόμαστε μόνο όταν η νύφη είναι η Μις Υφήλιος. Κι η Μις Ταμπούρια καλή είναι, αν την αγαπάμε.

    Φυσικά, ΕΓΩ είμαι η Μις Υφήλιος. Ε? Ε? Ε ΛΕΩ?????

  8. μ άρεσε!
    σωστότατος κύριε χαρτοπόντικα…κι ας μην με διαβάζετε…όπως διαπίστωσα στο δεξί της σελίδος σας
    😛
    καλημέρα
    πραγματικά πάρα πολύ καλό το όλο περί αρχών κείμενο
    (αναρωτιέμαι για την αιτία όμως που γράφηκε κι αναρτήθηκε)

  9. @greek-gaylolita Κι εγώ θα προτιμούσα την μέθοδο της εξερεύνησης αλλά δεν μου το επιτρέπει ούτε ο χρόνος ούτε ο αριθμός των διαθέσιμων μπλογκς. Παντως σαφής κι εσύ. 😉

    @rodia είναι οι εξαιρέσεις που μας κάνουν να φτιάχνουμε κανόνες

    @alkyoni Σ’ ευχαριστώ κι όσο για το διάβασμα υπόκειται στην αρχή Ζ. 🙂
    Ο λόγος δεν είναι άλλος απ’ αυτόν που έγραψα: θάθελα να ξέρουν οι επισκέπτες τι θα βρουν εδώ όπως κι εγώ θέλω να ξέρω τι θα βρω σ’ αυτούς.
    Απλά και περιγραφικά όμως. χωρίς λογοτεχνικές περιστροφές που θολώνουν αντι να ξεκαθαρίζουν το τοπίο

  10. @roidis Αν μια ζωή είναι διακηρυξη αρχών τότε χρειαζόμαστε μια ζωή και να … την διαβάσουμε.
    Ο σκοπός μου δεν ήταν τόσο φιλοσοφικός όμως. Ήταν πιο πρακτικός, και ξεκινούσε από μια δική μου ανάγκη λόγω πίεσης χρόνου. Δεν περιμένω ότι θα συμφωνήσουν όλοι (ούτε καν οι περισσότεροι, για να ακριβολογούμε)

    @CD Μις Υφήλιος, τόχετε δεν λέω 😉

    @Κασιανός Απο το προφίλ σου είδα ότι είσαι μπλογκερ από το Σεπτέμβρη. Κι έτσι όντως κάποιος μπορεί να περιδιαβάσει το μπλογκ σου εύκολα. Υπάρχουν άνθρωποι όμως εδώ με παρουσία πάνω από χρόνο και που γράφουν σε περισσότερα από ένα μπλογκ και πολλές φορές με περισσότερα από ένα ποστ τη μέρα. Μ’ αυτούς δεν μπορείς να βγάλεις τόσο εύκολα συμπεράσματα.
    Συμφωνώ ότι θάταν προτιμητέο, αλλά όπως λέω και στο ροϊδη, το πρόβλημα είναι ο χρόνος.

    @McKat Χμ, φοβάμαι πως δίνω την εντύπωση του θυμωμένου σε πολλές εκδηλώσεις μου αλλά δεν είναι πραγματικά έτσι.  Για το συγκεκριμένο η αφορμή ήταν η κούρασή μου από την αναζήτηση στα διάφορα ιστολόγια

  11. Έχεις δίκιο από πολλέ απόψεις αλλά μου ακούγεσαι λίγο αυστηρός. Σαν θυμωμένος κιόλας μου φάνηκε κάποια στιγμή.
    Είναι απέραντος ο κόσμος των ιστολογίων αφ’ενός κι έτσι εκ των πραγμάτων δύσκολα βγάζει κανείς άκρη, κι ύστερα η έκφραση είναι τόσο προσωπικό πράγμα.

  12. Φίλε Χαρτοπόντικα,
    νομίζω είναι πιο γοητευτικό να ανακαλύπτουμε αλλήλους σταδιακά, γουλιά γουλιά, μέσα από τα κείμενα και τα σχόλια μας. Χωρίς συστάσεις και καρτ βιζίτ.
    Μια ολιγόλεπτη διερευνητική περιπλάνηση στο χώρο του καθένα μας είναι αρκετή για να δώσει το στίγμα του.
    Αν σχολιάζουμε κάπου, εξυπακούεται ότι διαβάζουμε κιόλας.
    Αν δεν σχολιάζουμε, δεν εξυπακούεται ότι δεν διαβάζουμε κιόλας.
    Όσον αφορά τα σημεία που θέτεις στη Διακήρυξη Αρχών, και για όλες τις υπόλοιπες απορίες, πιστεύω ότι όλοι δίνουμε τις απαντήσεις με τον τρόπο μας : πότε μέσα στις γραμμές που γράφουμε, πότε ανάμεσα τους.

  13. Χαρτοποντικούλη, εμένα μ άρεσε πάρα πολύ η διακύρηξη των αρχών σου.
    Οχι τόσο γιατί ήταν απαραίτητο να τις δηλώσεις, αλλά διότι ήταν πολύ απολαυστικό ως κείμενο (όπως γράφεις σχεδόν πάντα)…
    Kυρίως όμως, γιατί έγραψες οτι (αν όχι όλοι μας, εγω σίγουρα) έχουμε μέσα στο μυαλό μας γράφοντας τα ποστς μας.

  14. @lemon Σ’ ευχαριστώ Λεμονιά. Το ψυχανεμίζομαι αυτό που λες

  15. «Μια ολιγόλεπτη διερευνητική περιπλάνηση στο χώρο του καθένα μας είναι αρκετή για να δώσει το στίγμα του.»
    και χωρίς να το επιδιώκετε χαρτοπόντικά μου πάντα επίκαιρος
    πάντα
    🙂
    καλή εβδομάδα

  16. Καλορίζικο το καινούργιο μαγαζί!

    Και εύγε για τις αρχές (ειδικά την τελευταία). Θα αγκαλιάσουμε είτε αυτές είτε την ερωμένη σας. 😉

  17. @alkyoni αυτό άλλος το είπε αλλά αφού το βρίσκεις χρήσιμο…;)

  18. @mpampakis Για το τελευταίο θα σφαχτούμε 🙂

  19. Ωραίο ανάγνωσμα η διακύρηξη σας αλλά σας αδικεί.
    Η γοητεία του μπλογκ σας είναι πέραν αυτής και συνήθως έτσι συμβαίνει με όλα τα μπλογκς που αγαπώ να διαβάζω. Και συνήθως θέλει το χρόνο του, εκεί και η μαγεία της ανακάλυψης.

  20. @αλκιμήδη Σ’ ευχαριστώ. Τουλάχιστον η διακήρξη προκαλεί τέτοια σχόλια. Είναι κάτι κι αυτό 😉

  21. Φίλε χαρτοπόντικα, κάθε αρχή και δύσκολη.

    Ειδικά όταν διακηρύσσεται.

    😉

  22. @ιπποτης Κι όταν παρατείνεται για κάτι μήνες 😀

  23. Αναφερόμουνα στον κλασσικό διάλογο του Ντισραέλι με τον Γκλάντσον:
    Γ: Προβλέπω κύριε ότι θα πεθάνετε είτε στην αγχόνη είτε από κάποια σπάνια ασθένεια.
    Ν: Αυτό εξαρτάται κύριε από το αν αγκαλιάσω τις αρχές σας ή την ερωμένη σας.
    🙂
    Μην μου πεις ότι σε τσάκωσα αδιάβαστο, γιατί το θεωρώ κατόρθωμα!
    Υπάρχει και τραγούδι του new wave νομίζω…

  24. @mpampakis Όντως με τσάκωσες αδιάβαστο και στην ιστορία και στο τραγούδι. Με τι πρόσωπο θα κυκλοφορήσω αύριο;;;;
    Πάω να κόψω τις φλέβες μου τώρα. Τα λέμε 😦

  25. σε βρήκα τυχαία
    ψάχνωντας το wordpress
    με απορόφησαν κάποια κειμενά σου
    και θα μείνω,
    καλώς σε βρήκα!

  26. @melomenos Καλωσήρθες και κάτσε όσο θες 🙂

Σχολιάστε

